HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Ősz haj lenövesztése? ...

2024.08.01. 06:00 csendes macska

  

Eszembe jutott pár hete, hogy talán abbahagyom a hajfestést. Nem volt semmi konkrét előzménye, egyszerűen benéztem a tükörbe, láttam a lenövést, hogy basszus, 3 hete volt festve és nemsokára megint kell, és akkor eszembe jutott, hogy miért kell nekem hajat festeni??... Jó, az utóbbi 10+ évben szó szerint „kellett”, hisz már huszonéves koromtól vannak ősz hajszálaim, az évek múltával nyilván egyre több. De most egyszerre fárasztó macerának éreztem az egész dolgot, és felmerült bennem, hogy mint a Covid alatt a belevaló őszülő nők, hagyom az egészet és úgy nézek ki, ahogy kinézek, illetve ahogy a férfiak nyugodtan kinézhetnek :-D

Már vagy harminc éve festem a hajamat, még tinédzser koromban kezdtük a barátnőkkel. Először csak hajszínezőkkel, amik fokozatosan lekoptak, illetve mosásnál kijöttek, de azok sajnos eresztik a színüket pl. esőben vagy strandon. Aztán jöttek a rendes hajfestékek! Nekem nagyon tetszett a dolog, mert mindig is szerettem a vörös hajszínt, aztán sosem voltam vörös – mármint természetesen –, így igen sokszor festettem a vörös valamely árnyalatára a hajamat.

Közben utánaolvasva, és fodrásszal konzultálva rájöttem, hogy igenis vannak vörös pigmentek a saját hajamban is, csak a természetes vörös az mindig meleg árnyalatú, márpedig én Tél típus vagyok, akinek a hideg áll jól.

Ezért egy idő után abbahagytam a vöröset, és a barna klf. árnyalataival próbálkoztam, többek között direkt hideg barnákkal is. Néha aztán visszatértem a vöröshöz, sőt voltam szőke is – házilag! –, de az tényleg nem én voltam.

Aztán egy időben volt a hennázás – itt a blogon jó sokat írtam róla annak idején – az tényleg jó volt, mármint természetes, meg jó illatú, csak annyi macera volt vele, hogy az hihetetlen, és fél napokat elvitt. És a henna ugye egy színben van: vörös, oszt’ csókolom. És az ősz hajat ugyan befogja, de az ősz haj konkrétan világos narancssárga lesz. Enyhén szólva észrevehető volt, ahogy egyre több ősz hajszálam lett. Ezért aztán visszatértem a vegyi festéshez, bár most már jó régóta Palette Naturals fajtát használok, ami mégis valamelyest kellemes, például elég természetes színei vannak, igazából olyan, mint a saját hajszínem.

Mármint gondolom, mert a saját hajszínemet évek óta nem láttam :-D – kivéve, amikor három hónap szünetet kellett tartanom a henna és a vegyi, vagy a vegyi és a henna között.

Vicces, de talán a mostani főnököm, az Ágoston keltette életre bennem ezt a gondolatot (ld. Eredet! :-D) Akinek pocakja van, és tkp. teljesen ősz, viszont mint kiderült, pár hónappal még fiatalabb is nálam. (Ez önmagában nem ráz meg, 47 éves létemre voltak már fiatalabb főnökeim.)

De az igen, hogy ez nyugodtan mászkálhat itt a pocakjával, meg a full ősz hajával, bezzeg ha ÉN, vagy bármilyen nő ilyen túlsúllyal és festetlen ősz hajjal grasszálunk, akkor rögtön „igénytelen, elhízott öregedő nő”-k vagyunk.

Ez micsoda dolog már! Igenis felháborítónak érzem. OK, hogy a férfiak nem szülnek meg nem menstruálnak, de hogy lábat borotválni, meg hajat festeni se kell nekik, és mégse hányják le őket az utcán, az mégis kiakasztó!

Szóval, ekkor lanyhán elkezdtem fontolgatni, hogy igazából miért is festem én a hajam? Most mondhatnám, hogy igen, még ehhez is lusta vagyok, holott a „sima” festék egy könnyű sétagalopp a hennázáshoz képest :-D De nem, komolyan, micsoda öröm lenne, ha csak annyi lenne a dolgom, hogy megmosom a hajat, és időnként elmegyek vele fodrászhoz. Miért kell nekem heteket számolgatni, meg lenövéseket méricskélni??

Mint írtam, a Covid alatt „divatba jött” az ősz haj meghagyása. Mondjuk, szerintem nem itt Magyarországon, mert itt ugyan a fodrászok talán bezártak, de a DM-ek nem, és hajfestéket simán lehetett venni. De pl. Sarah Jessica Parker nyugodtan járhat ősz hajjal, hogy más hírességeket ne soroljak fel. Mármint, akik még nálam is idősebbek.

Egyrészt persze jó lehetőség, hogy felkenek egy akármilyen hajfestéket, aztán mondják meg, hány éves vagyok :-D De kicsit fáraszt. Leszarom, hogy hány évesnek nézek ki. Aki igazán számít, az úgyis tudja, a többiek nem érdekelnek. Még az sem áll, hogy álláskereséskor hátrány az őszülés, mert hát az önéletrajzomban úgyis ott van a születési évem, nem kell, hogy azt lessék, ősz vagyok-e vagy sem.

Mivel Öcséméktől évek óta azt hallom, hogy micsoda rettenetesség a hajfestés, és még a kiskorú Zétény is több ízben hangoztatta ezt, most büszkén írtam Öcsémnek, hogy mit szól hozzá, ha abbahagyom a hajfestést, de teljes megrökönyödésemre azt írta, hogy ő nem tenné a helyemben! Mert – többek közt – akkor feltűnő leszek; mert őt is azért nézik meg az emberek, mert az ősz hajához képest fiatalosa az arca (egyébként tényleg 85 %-ban ősz, és mégis fiatalos a feje).

Ez mondjuk jó szempont, viszont az is idegesít, ha fiatalként kezelnek, merthogy farmersortban és pólóban járok így nyáron, de ahogy a pofámra néznek, látják, hogy azért mégsem vagyok igazán fiatal; és akkor furán néznek, mintha nem bírnák eldönteni, hogy ez most kutyaszar, vagy szarvasgomba itt előttem?...

Ha meghagynám az ősz hajamat, akkor legalább látszana, hogy „hát igen, ez egy negyvenes csaj”.

Napokon át olvasgattam a cikkeket meg fórumokat pro és kontra, hogy lenövesszem, ne növesszem; mi szól ellene és mi mellette… Az a legjobb benne, hogy EZ legalább egy visszafordítható döntés, mint a vazektómia. Ha nem jön be, bármikor befesthetem újra.

Állíthatom azt, ha rákérdeznek, hogy „allergiás lettem a hajfestékre” – bár, mióta Fater folyton lódítgat, nekem már elment a kedvem a hazudozástól. Most mondjam meg, hogy lusta vagyok már festeni, vagy mit? … Bár az is igaz, hogy a hajfesték tényleg nem egészséges, és hogy a hajam egyébként is hullik. De sose tudom, hogy a festéstől, a pre-menopauzától, a stressztől vagy mitől. Hajszínezőre nem fogok váltani, mert az engedi a színét és sose mehetnék ki az esőbe, vagy strandra.

Egyébként nem csúnya a hajszínem. Sötétbarna, és az ősz szálak szép ezüstösek benne. Talán, ha lenövesztem, az arcom körül világosabb lenne a haj, és az lágyítana az arcomon, mintha szőkére lenne festve. Aztán nézzük meg pl. Jamie Lee Curtist a Tőrbe ejtve c. filmben (vagy bármiben), milyen rohadt jól néz már ki!

Szóval, haboztam, vacilláltam; még most is ezt teszem…. Végül kerestem videókat, amiket általában nem teszek, mert sokkal gyorsabban olvasok, mint ahogy végigmegy egy beszélős videó. De itt egy fodrász beszélt, hogy ő nem javasolja, mert az ősz haj csak akkor jó (vagány), ha fiatal vagy; mert lássuk be, hogy ha az arcod ráncos meg fáradt, ÉS akkor még a hajadat is hagyod megőszülni, az nagyon öregít. Meg amúgy mindig kell smink, mert sápadtabbnak tűnünk őszen; meg az öltözködés stb. … Teljesen elment a kedvem az egésztől.

Szóval most habozok… 2 vagy 3 hete volt festve, most már lassan aktuális lesz – mert még gyorsan is nő ráadásul –, de most hétvégén megyek Öcsémékhez, és elviszem nekik a hajamat, hogy megsasolják a tövét.

Talán a saját fodrászommal is kéne beszélnem. De hát ő 53 éves, mint legutóbb kiderült, és mondjuk borzasztóan aranyos kis nő, de festett szőke, és kicsit olyan Marilyn Monroe-féle típus. Ő biztos nem fogja azt mondani, hogy a természetes ősz haj az szép ;-D

Ja, meg még olyan is felmerült, hogy az ősz hajnál a fazon se mindegy, mert a hosszú ősz haj egy idő után gáz; a rövidet vagy félhosszút meg gyakran kell fodrászolni; nekem meg hosszú – jó, most csak vállig érő – a hajam, mert azt össze lehet gumizni és kész. Nem fogom még a lenövesztés mellett le is vágni a hajamat! Az már tényleg olyan lenne, mintha kibújnék a bőrömből. Viszont az őszülő lófarok se biztos, hogy kóser. De hát az enyém még annyira nem is ősz. Szóval nem tudom, most vacillálok, majd döntök valahogy egy idő után…

 

komment

Címkék: haj

süti beállítások módosítása