HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Hennás haj vegyi festése, élesben

2020.04.12. 10:00 csendes macska

 

A négynapos szünetben, miután úgysem nagyon lehet programot csinálni, végül nekivágtam a hajam újrafestésének kémiai festékkel. Először jött az elhatározás, aztán a próbatincs. Mivel a hennás hajvéget egyáltalán nem fogta meg az új világosbarna festék, ezért később a hajtövemen is kipróbáltam a festéket, egy félreeső helyen, ahol nem kár, ha esetleg leesik az a tincs :-D

Szerencsére a hajtő-próbatincs sem esett le, sőt amennyire megállapítottam, be is fogta a természetes színű hajtövet. Na hálistennek!

Ezek után már tényleg csak az volt hátra, hogy nekifogjak a festésnek. Már nagyon is ideje volt, mivel több mint másfél hónap eltelt az utolsó – még hennás – festés óta, és bizony az eredeti hajam már erősen őszül. Kicsit idegesített is, hogy mennyire. De valami perverz módon mégis tetszett. Végül is olyan viccesen fest, hogy csomó ezüst hajszál van a homlokomon, a pofámon meg nem is látszik, hogy annyira öreg lennék.

De azért a munkahelyen már furcsán néztek rám a csajok, hogy mi ez a lenövés, és itt a négynapos ünnep, ami direkt adja magát a vegyi hajfesték kipróbálásához. Gondoltam, ha valami szörnyűség történne, a négy nap alatt csak tudnék parókát szerezni vagy elmenni valami ügyeletes fodrászhoz.

Így nekifogtam bekeverni a világosbarna festéket, és felkentem a hajamra. Mivel már tudtam, hogy a hennás részeket hiába is festeném, most elég volt csak a hajtöveimre koncentrálni. Sokkal kellemesebb és gyorsabb élmény volt, mint a hennázás. Már teljesen elszoktam attól, hogy a hajfestés csak annyi, hogy bekeverem a festéket, felteszem, aztán félóra múlva lemosom. Annyira beleszoktam évek alatt, hogy először felfőzöm a vizet, bekeverem a hennát, hajat mosok, fel a hennát, befóliázni a hajat, aztán várok egy fél napot, utána lemosom, majd még fél napig öblítem a kádból a sárra emlékeztető hennadarabkákat…

Azért kicsit ideges voltam, hátha leesik a hajam. Hiába teszteltem már háromszor ezt a festéket, de mégis :-D Ezért időnként megrángattam hátul egy-egy festékes hajtincset, de nem maradt a kezemben. Na hálistennek!

Ezután még azért is aggódtam, hogy allergiás reakciót kaphatok a festéktől, mert a nyakamra fröccsent egy darabka, és ahogy letöröltem, alatta viszketett és rózsaszínű lett. Jesszusom, itt az anafilaxiás sokk, hogy fognak ideérni a mentők 5 percen belül ebben a járványos időszakban… De aztán csak kaptam levegőt továbbra is, a torkom sem duzzadt meg – csak az idegeskedéstől éreztem úgy –, a nyakam baromi érzékeny és vékony bőrének rózsaszínsége és viszketése pedig simán előfordul még egy közönséges selyemsáltól is. Arra is rájöttem közben, hogy hidrogén-peroxidos festéket is használtam már régebben, nem is egyszer, sőt egy időben szinte szőke voltam, és akkor sem történt semmi.

Mikor erre rájöttem, megnyugodtam, és vártam a hatóidő leteltét.

Közben fórumokat olvasgattam, mert azt még mindig nem tudtam biztosan, festés után kell-e samponnal hajat mosni, vagy nem?? A hajfestékem papírján az állt, hogy kell. Viszont Dóri, akitől tanácsot kértem, azt mondta, hogy nem kell. A fórumokon pedig pontosan 50-50 % volt a vélemények megoszlása. Egyesek szerint a hajfestékben eleve vannak tisztító anyagok, így csak felhabosítani kell és leöblíteni, és sanyi. Mások szerint kell samponozni, mert rajta marad a fejbőrön a festék és akkor Armageddon lesz. Mivel ezek alapján egyszerűen nem tudtam dönteni, végül enyhén lesamponoztam a hajat az öblítést követően.

Száradás után kíváncsian figyeltem. A világosbarna festék jól befogta a hajtövemet. Igaz, hogy egy fokkal sötétebb lett, mint a dobozon a fotó – pont az az egy árnyalattal talán világosabb, mint a saját hajszínem. De tudtam, hogy a valódi szín majd az első hajmosás után fog istenigazából látszani. Szerencsére az ősz hajszálaim tök eltűntek, és a hennás résznek sem lett semmi baja. Ugyanis nyilvánvalóan nem tudtam milliméterre pontosan eltalálni, hol kezdődik a hennás szakasz és hol végződik az eredeti hajtövem.

Úgyhogy a húsvéti szünetben egy nagy természeti rejtélyt máris megoldottam: lehet hennás hajra vegyi festékkel rámenni, és nem történik semmi extra :-) Persze az igaz, hogy az én festékem egy Palette Naturals Color, tehát viszonylag természetes szín, semmi extra fehérszőke vagy kék festék. Lehet, hogy egy extravagáns színtől idegesebb lesz a haj. És persze nem mondhatom, hogy mindenki bátran essen neki az eddig hennával festett hajának egy kémiai festékkel, mert ki tudja, lehet, hogy mások máshogy reagálnak. Láttam már (igaz, filmen), hogy valakinek egyszerűen levált a haja a szőkítéstől. És van, aki elájul a vér látványától, vagy kiütést kap a macskaszőrtől; attól még, hogy én mindhármat simán megúsztam, nem javasolhatom felelősséggel, hogy mások vágjanak bele nyugodtan :-) De nekem most sikerült ez a hajfestés, aminek nagyon örülök, és ez a lényeg :-)

 

komment

Címkék: haj

süti beállítások módosítása