HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Algopyrin, végre vény nélkül!

2019.07.14. 07:00 csendes macska

  

Mintha Fater említette volna, hogy vénymentes lesz az Algopyrin nemsokára, vagyishogy az Algo hatóanyaga. De akkor épp csak fél füllel figyeltem, mert a Király fürdőben voltunk és el voltam foglalva a benyomásaimmal…

De aztán este eszembe jutott, rákerestem a neten, és tényleg!! Nem maga az Algo lesz vénymentes, hanem megjelenik egy új bogyó más néven, de ugyanaz a hatóanyaga, mint az Algónak, csak egy tabletta feleannyit tartalmaz.

Na jóreggelt. Tizenkét éve vényköteles az Algo, tizenkét éve rohangálunk a háziorvoshoz csak ezért a receptért. Holott annyi volt a „trükk”, hogy feleannyi hatóanyagot kellett volna egy tabiba tenni, és akkor már hipp-hopp, lehet simán is megvenni!

Én mondjuk amúgy is többnyire csak fél tabletta Algopyrint szoktam bevenni, egyrészt spórolásból (= receptköteles), másrészt mert jó esetben annyi is elég. Volt már háromnapos fejfájásom, ami sehogy sem múlt el, aztán a harmadik napon betoltam egy fél Algót és elmúlt.

Ugyanezt a hatást más fájdalomcsillapító sosem érte el, pl. az ibuprofenek mint halottnak a csók, paracetamol-tartalmút (pl. Panadol) pedig nem szedek, amióta utánaolvastam, hogy mennyire károsítja a májat.

Tuti valami gyógyszerbiznic van a háttérben, mármint az Algo vényköteles voltának, amin annyit bosszankodtam eddig (de aminek most vége!) Merthogy a Panadolt simán megveheti az ember, mit ad isten, hát az valamiért nem vényköteles…

Szerencsére anyám szokott gyakran háziorvoshoz járni, ő íratja fel nekem az Algopyrint, én mindig kiváltom azt a több doboznyit és igyekszem beosztani. Ez sikerül is, merthogy nem kapkodom nyakra-főre, csak ha tényleg kell, mert tudom, hogy csökkenti a fehérvérsejteket vagy mi.

Egyszer összeszedtem a bátorságomat és megkérdeztem a Mamut Patikában a gyógyszerészt, ugyan mondja már meg, hogy van az, hogy az Algo vényköteles, a Panadol meg nem, mikor az tök ártalmas a májra. (Különben nem szokásom az eladókkal fecserészni, de akkor már vagy tíz éve kellett receptezni a fejfájásgyógyszeremért, hát kiakadtam.) Mire mondja a nő – eléggé szőkenő-típus volt szegény –, hogy hát az Algopyrin sokaknak gyomorfájást meg hányást okozott, amikor többet vettek be belőle. Mondom, hogy igen, na de a paracetamol meg májkárosodást okoz! Erre ő, hogy igen, de csak ha sokat vesznek be belőle!

Szóval érted. Az egyiktől gyomorfájásod lesz, ha sokat veszel be, ezért legyen vényköteles; a másiktól májkárosodásod, ha ugyancsak sokat veszel be (és a máj kicsit talán fontosabb szerv), de sebaj! azt nyugodtan lehet szedni, mint a cukorkát, van itt pénz májátültetésre!

Ilyen logika alapján a vodkát is egydecis üvegekben forgalmazzuk ezentúl, mert előfordulhat, hogy az agyatlanja megvesz három darab 7 dl-s üveget és egyben kiissza!

Az Algopyrin ráadásul még megfázáskor is tök jó, akkor mondjuk egy egész szemet szoktam bevenni, és kb. három órára szinte tünetmentessé tesz. (Mármint ez volt eddig, mivel betegen is bejártam dolgozni, de ennek mostantól vége, mivel mostantól fogok betegen dolgozni.) Sőt valahogy, egész kis mértékben, a hangulatomon is javít. Nem úgy, mintha valami füves cigit szívnék el, hanem csak úgy összességében egy kicsit pozitívabban érzem magam. Azon kívül, hogy elmúlt a fejfájás.

Na szóval ez egy jó kis pozitív hír így hétvégére, alig várom, hogy végre forgalomban legyen az a bogyó és akkor jól feltankolok belőle! Mert most még nem kapható, majd csak egy vagy két hét múlva…

 

komment

Címkék: egészség fejfájás

süti beállítások módosítása