Pénteken újra elhatároztam, de ezúttal véglegesen, hogy a jövőben, ha valami vásárlásommal kapcsolatban kíváncsiskodni vagy okoskodni kezd egy eladó, azt mondom neki, hogy nem nekem lesz, hanem egy kolléganőmnek, és nem tudok róla semmit.
Most az Oktogon bioboltban kezdte rá a nő, amikor megvettem a szokásos aszkorbinsavat (vagy C-vitaminport), hogy tudom-e, hogy ennek csak a 12 %-a hasznosul, és ezért néha tablettát kellene szedni helyette (igen? a sűrítőanyaggal és színezékkel? biztos jó lesz), meg „szünetet kell tartani, hogy pihenjen a vese”. – És azalatt hogy lesz bennem C-vitamin, nem vagyok kutya, hogy termeljek magamnak, észlény.
Egyébként ugyanebben a boltban egyszer már felbosszantottak, amikor kb. egy éve többféle gyógyteát összevásárolgattam. Részben olyant, amit ittam és elfogyott, részben pedig, amiket most akartam kipróbálni. Szóval összejött vagy ötféle gyógytea. A fickó pedig kérdezősködött, hogy ezek mire lesznek? Már nem is emlékszem, mivel ráztam le. Talán neki már bedobtam a „kolléganőmnek lesz” hazugságot.
Régebben a gyógyszertárak kencés részlegeiben is beleugattak egyszer-kétszer, amikor megvettem a retinolos krémet (sajna azóta nem lehet kapni, majd kénytelen leszek neten megrendelni), hogy ezt minek, és az én bőrömre nem ez kell. Kencés fórumokon még durvább eseteket is hallottam, pl. amikor ugyanezt a retinolos krémet megvette a fórumtárs, és a patikus rákezdte, hogy minek ez, mire a fórumtárs beszélt neki a retinol hatásáról, mire a patikus, hogy hát maga ehhez még fiatal, mire a fórumtárs, hogy megelőzés is van a világon. Szóval szóváltásba torkollt az eset, ami úgy végződött, hogy a fórumtárs megvette a kencét, a patikus pedig befogta végre a pofáját, csak éppen kellemetlen szájíz maradt a csajban, és ezentúl másik patikában fogja megvenni a retinolost. Illetve mi többiek is, mivel leírta, melyik patika az.
Vagyis EZ speciel tárgytalan, hisz már csak webáruházból rendelhető a cucc, de ha még forgalmaznák a patikák, akkor tuti nem abban a patikában vennénk meg.
De most komolyan, miért ugatnak bele?! Én nem tudom, miket tanítanak mostanában a kereskedelmi sulikban, de ez baromira idegesít engem, mint vásárlót!
Ha nem tudom, mi kéne a pofámra / milyen gyógyteát vegyek, akkor odamegyek az eladóhoz, hogy please, help. De ha nem teszek ilyent, hanem célirányosan megyek a polchoz, akkor mi a francért nem hagynak békén? Egyébként is utálom, ha hozzám szólnak ismeretlenek, pláne ha beledumálnak a vásárlásomba, amihez semmi közük.
Próbálom ugyanezt elképzelni egyéb boltokban. Például bemegy valaki a közértbe és sört vesz, a pénztáros meg azt mondja neki, uram, hát nem tudja, milyen ártalmas az alkohol? Vegyen inkább mentes sört, vagy ásványvizet! Hát nem rögtön a panaszkönyvet kérné a fószer?
Vagy étteremben: Ne rendeld ezt a kaját, ez túl zsíros neked, így is elég kövér vagy, rendelj inkább egy tonhalsalátát. Desszertnek pedig ne rendelj gesztenyepürét tejszínhabbal, hanem gyümölcskelyhet!
Vagy mondjuk bemegyek a moziba, és azt mondom, adjon egy jegyet a Szobára, mire a pénztáros, hogy hú, azt nem ajánlom, mert túl nyomasztó a témája, meg aztán feliratos is, és túl hosszú, mi lenne, ha inkább valami vígjátékra vagy krimire adna jegyet? De szinkronosra, mert látja ám, hogy szemüvegem van, és minek erőltetném a szememet a felirat olvasásával!
Tehát … a jövőben minden, amit megveszek, és amivel kapcsolatban hozzám akar szólni az eladó: nem nekem lesz! Beleugatós eladók, remélem, olvassátok!