HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Barom munkahelyi vizsga

2020.12.14. 12:00 csendes macska

 

Jól megszívtam a köcsög ProBono miatt. Szabin voltam, takarítottam, vásároltam, aztán délután nekifogtam a munkahelyi vizsgákat megcsinálni, mert idén megint kitalálták, hogy a saját belső vizsgával meg kell csinálni a tűz-munkavédelem, meg IT-adatbiztonság házi vizsgákat. 

Online lehet ezeket teljesíteni, így itthon akartam megcsinálni, mert december volt és szorított az idő.

Tavaly bent csináltam meg, mert volt kinyomtatott kérdéssor, ahol a helyes  válaszok már be voltak jelölve, de idén nem volt ilyesmi, saját kútfőből kell, hát akkor már inkább itthon, ahol csönd van és nyugiban tudok gondolkodni.

Belementem az anyagba, átfutottam a tűz-munkavédelmet, aztán az IT biztonság és adatvédelmet, aztán nekikezdtem a vizsgáknak. Relatíve könnyű volt, oda kellett ugyan figyelni, de némi gondolkodással még puskázás nélkül is sikerült.

Ezen felbuzdulva elhatároztam, hogy az utolsó idei ProBonós faszságot is megcsinálom gyorsan. Okosan változtattak ezen a szaron most, mert most már nem 4 éves szakasz alatt kell x pontot teljesíteni, hanem évekre van lebontva; idén kell 20 pont, eddig két darab 7 pontosat csináltam meg, tehát megmaradt az utolsó 7 pontos képzés.

Gondoltam, ha már a tűz-munka-IT marhaság ilyen jól sikerült, akkor a ProBono faszságot is elkezdem. Végigpörgettem a képzést, de igazából alig pillantgattam bele, mert már tavaly, illetve az idei kettőt is úgy csináltam meg, hogy el se olvastam szinte a tananyagot, ahogy a többiek sem, csak saccra/puskázva/tippelve választottam választ, és jó lett.

Na végigtekertem a képzést, jöhet a vizsga, jó lesz ezen is túl lenni. Végigszaladtam a teszten, saccra bejelölve a helyesnek tűnő válaszokat, aztán befejeztem, és meglepetten láttam, hogy azt írja ki: SIKERTELEN VIZSGA.

Mi a szar!? Biztosra vettem, hogy gyakorlatilag soha senki nem ellenőrzi ezeket a válaszokat, csak kihoznak valami pontszámot a minimális fölött valamivel, hogy mindenkinek sikeres legyen ez a lényegtelen baromság, melynek semmi haszna nincs, csak egy plusz baromság a Fidesz-féle közszolgálati izémicsoda baromságok között.

OK, három vizsgalehetőség van, gyerünk még egyszer! Újra nekifogtam a vizsgának, most már jobban odafigyelve és belegondolva a válaszokba. (Közben telt az idő, mert úgy gondoltam, hogy miután levizsgáztam, majd leszaladok futni, és most már szinte „késésben voltam”, így még ezen is idegeskedtem kicsit közben.)

Hát másodszorra is azt írta ki, hogy sikertelen vizsga! Hogy a kurva anyádat, akárki csinálta ezt a tesztet… És már 16.00 volt, kezdett alkonyodni, futni akartam, de most már csakazértis befejezem ezt a buzi vizsgát. Most már tényleg elolvastam az anyagot, az első két alkalommal többször előkerült kérdéseket kijegyzeteltem, meg ami még jelentősnek tűnt, három oldalt jegyzeteltem tele a kis kockás noteszlapokon, és már kezdett derengeni az anyag.

Megjegyzem, hogy a ProBono felületét átszerkesztették és most szinte semmit nem lehet rajta megtalálni, csak úgy, hogyha visszatérek a ProBono Classic felületre, mert úgy előjön a régi normális, és megtalálhatók rajta a dolgok. De ennél is rosszabb, hogy a tananyagok sem nyithatók meg már pdf formátumban, mint régen, amikor vizsga alatt párhuzamosan kinyithattuk a tananyagot és lehetett benne keresni, hanem csak hülye diavetítések vannak egymás után, amit nem lehet normálisan használni, kivéve esetleg ha mindent átmásolunk Wordbe.

Na, most, hogy már tényleg elolvastam, sőt még ki is jegyzeteltem az anyagot, harmadszorra is nekifutottam a vizsgának. Most már komolyan odafigyeltem minden kérdésre, de még így is volt, amiről fogalmam sem volt, azt a telefonomon próbáltam kiguglizni vizsga közben. Lényeg a lényeg: harmadszorra is sikertelen lett!!

Ekkor már a pipától nem láttam. Három vizsgalehetőség van, szóval ennyi volt, és addigra már elmúlt fél öt, úgyhogy szaftosan káromkodtam, lecsaptam a laptopot és lementem futni. Dühömben egész jó időt futottam. Utána zuhany, hajmosás, nyújtás, és aztán kezdtem gondolkodni a sikertelen vizsgán.

Először nagyon megijedtem, hogy most mi lesz?? Világosan ki van mondva: „idén 20 pontot kell teljesíteni”. És én nem teljesítettem!!

Aztán megnyugodtam. Ki nem szarja le? Hallottam már olyant is, hogy valaki tisztára elfelejtette a ProBonót – nem is csoda, feleslegesebb dolgot a Föld még nem hordott a hátán –, nem vizsgázott egyáltalán, és nem lett semmi. Bár, olyanról még nem hallottam, hogy valakinek nem sikerült a vizsgája.

Harmadszorra már igazán megrémültem. Mi van akkor, ha a ProBono nem sikerülése ugyanúgy a munkaviszony megszűnését vonja maga után, mint mikor a közig. alap- vagy szakvizsga nem sikerül?? Mert azt tudom, hogy ha az nem sikerül, kirúgnak. Na de a ProBono? Felesleges szar, az igaz, de nyilván valami csókosok találták ki, és ha egyszer a munkahely írja, hogy meg kell csinálni, akkor meg kell!

Egész éjszaka vergődtem, mert az lebegett előttem, hogy biztos kirúgnak, és noha leszarom a munkahelyet és többnyire unalmas baromság a munkám, azért mégiscsak egy fix állás, TB-jogviszonnyal és pontosan érkező fizetéssel, ráadásul még ügyféllel sem kell személyesen beszélnem, sem kimenni helyszínre. Szóval nem szívesen veszíteném el (csak mikor majd én magam döntök úgy).

Még este rémülten írtam Dórinak és Barbinak mailt az ügyben, és mindketten nyugtatgattak, hogy biztos nem lesz baj belőle. De azért másnap beszéltem megbízható kollégákkal, akik azt javasolták, hogy szarjam le, vagy ha nagyon izgulok a témán, írjak mailt az oktatási osztály emberének.

Haboztam – szívesen hagytam volna a fenébe az egészet, csak hát látják a rendszerben a sikertelen vizsgát, más se hiányzik, mint hogy a téli szünet előtt 1 nappal szóljanak, hogy ki vagyok rúgva, vagy az ostoba főnökömet értesítsék, aki meg mindenkinek szétkürtölné, merthogy ostoba, ezért amúgy is mindenkinek szétkürtöl bármit, amit megtud.

Ezért aztán írtam az oktatási osztály emberének, hogy ez van, és most mi legyen? Erre ő aranyosan visszaírta, hogy 20 pontot kell még idén csinálni, és válasszak egy másik képzést, és csatolt egy listát.

Ezen a listán már nagyon figyelmesen végigmentem, és kizártam mindent, ami túl sok pontos (= nehéz), vagy ami olyasféle, mint az előző sikertelen vizsgám. Mindent, ami „innováció” vagy más hasonló elvont, szakkifejezésektől hemzsegő felesleges baromság, ami felfoghatatlan és értelmetlen. Végül maradt kb. öt darab 7 pontos. Ezeket nagyon alaposan megfontoltam, végül kiválasztottam egyet, ami érthetőnek tűnt (és gyerekekkel kapcsolatos, ezért Zétényre gondoltam).

Erre a képzésre bejelentkeztetett a fickó, így otthon becsülettel el is kezdtem a tananyagot olvasni. Baszki, persze már megint hülye diák, és nem összefüggő pdf. A kereshetőség érdekében rögtön nyitottam egy Word fájlt, és egyesével átmásolgattam minden egyes diát.

Kivéve az ábrákat, mert azokat olyan ügyesen csinálta, aki a ProBono tananyagait felvitte, hogy nem lehetett másolni őket!!! Ha nem 90/60 vérnyomásom lenne alapból, most a guta ütött volna meg. Úgyhogy ezeket papírra jegyzeteltem tollal, a Wordbe pedig beírtam, hogy *ide jön a táblázat, amit nem lehet bemásolni*. Összesen három ilyen volt. Közte egy eléggé fontos jogszabályi piramis is. Innen üzenem a ProBonón dolgozó összes embernek, hogy mindnyájan haljanak meg.

Aznap nem csináltam meg a vizsgát, sőt másnap sem, hanem újra átmentem a tananyagon, és a Wordöt is újra átolvastam, sőt az ellenőrző kérdéssort is újra megcsináltam.

Harmadnap aztán nekifogtam a vizsgának. Telefon lenémítottam, aszalt barackot ettem és juhéj!

Már az első feladatnál kiesett a szemem, mert olyan kérdés volt, ami egészen egyszerűen NEM VOLT A TANANYAGBAN. Nem hülye vagyok és elfelejtettem, hanem nem volt benne! A Wordben gyorskerestem és semmi! Pedig odamásoltam a teljes tananyagot! Kivéve a három táblázatot, de itt nem erről volt szó!

Halasztottam ezt a kérdést, ahelyett hogy rávágtam volna valami választ, és jól tettem, mert a 2. és a 3. kérdés is ilyen volt. Akkorra már a guta kerülgetett. Mindháromnál rákerestem a Wordben, és semmi! Direkt olyan kérdéseket tettek a tesztbe, ami nincs a tananyagban! És nem olyan, amit józan ésszel kikövetkeztethet az ember, például hogy: „Milyen színű az ég?: a., kék, b., zöld, c., piros?”

A ProBonón dolgozó összes embernek ezúton ismételten üzenem, hogy mielőbb haljanak meg.

Végre aztán a 4. kérdés értelmes volt, rémlett is a válasz, és a többi is nagyjából világos volt – de azért a biztonság kedvéért mindegyiknél kikerestem a kinyomtatott Word tananyagban, hogy tutira az-e a jó válasz, ami nekem rémlik. Azért volt benne még egy olyan, amiről tényleg egyetlen büdös kurva szó nem volt az anyagban: a témához kapcsolódó történelmi dátumokat kellett időrendbe tenni, Mária Teréziától kezdve. Egyetlen betű nem volt az anyagban 1995 előttről, erről ennyit.

Elég hamar végeztem azokkal a kérdésekkel, amiket tudtam, így visszatértem az első háromhoz, és gugliztam a laptopon, de volt, amire még a neten sem találtam megfelelő választ. Az egyikre pedig csak valahogy eléggé eldugva. Így a legjobb tudásom szerint kitöltöttem a tesztet és rákattintottam a befejezésre, és hálistennek most SIKERES VIZSGA lett.

Ettől megkönnyebbültem, de a sunyi, tananyagban nem szereplő tesztkérdések annyira felbaszták az agyamat, hogy őszintén szólva nem éreztem azt a boldog könnyebbséget, amit vártam a sikeres vizsga után. Az ideges stressz nem engedett ki. Este még megnéztem a Szigorúan bizalmast, és macskamenta teát ittam, de nem aludtam jól, elfeküdtem a nyakamat, Saláta kutyáról álmodtam, aki visszatért a halálból, szóval, nem volt valami jó éjszakám, pedig végre szabadnap következett.

Ebből az a tanulság, hogy a ProBono úgy szar, ahogy van, és meg kéne szüntetni, ahogy az ISO minősítést a közigazgatásban. A jövőben pedig nagyon megfontoltan fogok képzéseket választani, a lehető legegyszerűbb, józan paraszti ésszel felfogható témákat, nem olyant, ahol „stratégiák” meg „koncepciók” szerepelnek, amik a gyakorlatban csak 85 oldalas felesleges szarok és csak arra jók, hogy csókosok sok milliót felmarkoljanak érte, és hülye tananyag legyenek nekünk, ahelyett, hogy mondjuk a normális napi munkánkkal kapcsolatos értelmes képzéseink lennének, aminek még értelme is lenne, de nem, azt a világért sem.

 

komment

Címkék: munkahely kiborulás

süti beállítások módosítása