HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Oltatni vagy nem oltatni...

2021.03.11. 06:00 csendes macska

 

... az itt a kérdés. Most már egyre inkább azon gondolkodom, hogy esetleg mégiscsak beoltatom magam a Covid ellen. Eddig nem regisztráltam, de most körbekérdeztem az ismerősöket és kiderült, hogy azok kaptak oltást a napokban (március 10. van), akik még decemberben regisztráltak. Ezzel a tempóval én nyilván novemberben kerülnék sorra. De mindenesetre regisztrálni legalább kéne, hogy egyáltalán rajta legyek „a listán”.

No de a dolog már itt megakad. Mivel a „regisztrációt” kb. ugyanolyan informatikai analfabéták készítették, mint általában a kormányzati rendszereket, Viktor öt lánya közül az egyiknek van egy haverja, aki már látott egyszer egy laptopot messziről, nosza akkor adjuk neki ezt a közbeszerzést.

A fő bajom, amit mindenki megerősít, hogy nem küld visszaigazolást az e-mailcímemre a regisztrációról!! Amit még a legutolsó pizzéria vagy online könyvesbolt is tud, „igen, te, a kecskebéka@freemail.hu-ról, rendeltél egy sajtos pizzát, mindjárt visszük!”

Na, ez nagyon bonyolult művelet a kormányzati rendszernek nem sikerül.

Én leszarnám, de ha akarok oltást, akkor egy idő után ha nem szólnak, mégiscsak mennék reklamálni, hogy helló, hol az oltásom? Mire megkérdik, hogy regisztáltam-e. Mire mondom, hogy igen, már rég. Höhö, bizonyítsd be bazze!

Vagyis nem tudom bizonyítani, hogy regisztráltam, lobogtatni a kinyomtatott mailt, hogy igen, itt van. Márpedig ha nyitás lesz és Vámpírok Bálját meg nyaralást akarok, feltételezem, hogy idővel majd biztos kell ezekhez az oltás.

Szóval ez az egyik. Felesleges kör egyébként a regisztráció, mert mi a fenének, és tulajdonképpen csak annyi a „haszna”, hogy jön a kormánypropaganda. Épp ezért nem is a rendes mailcímemet, hanem valamelyik nem használt freemailemet fogom majd regisztrálni. – Arról a zsenialitásról már ne is beszéljünk, hogy egy mailcímről csak egy embert lehet regisztrálni, holott TAJ-szám alapján regisztrál, inkább azt kéne nézni, hogy egy TAJ-hoz egy regisztráció… Na de ez már meg sem lep, mondtam, hogy analfabéták.

De mondjuk, hogy regisztrálok, és valamikor fél év múlva majd behívnak. Akkor ott van, hogy melyik oltást válasszam? Sőt, még előzőleg, hogy én egészségesnek vagy krónikus betegnek minősülök-e? – Ezt állítólag a regisztráció során nem is lehet kitölteni, hanem a TAJ-adatbázisból szedik le. Hogy akkor minek a regisztrálás?

Szóval van félszeműségem, krónikus alacsony vérnyomásom, mitralis prolapsusom (hálistennek 99 %-ban tünetmentes), meg elvileg egy pici epekövem, amit 6-7 éve nem nézettem meg és lehet, hogy már nagyobb azóta. A fene se tudja, hogy ezekből mi van meg a háttérben, mert hallottam, hogy vannak, akik belementek az EESZT-be és ott találtak egy halom állítólag elvégzett eü. beavatkozást, amit ők sosem csináltattak, csak valahogy el lett számolva a TB felé…. Szóval, azt sem tudhatom, hogy egészséges vagy beteg vagyok-e oltás szempontjából.

Ha felhívnak, hogy mehetek oltatni, akkor újabb gond van. Mi van, ha akkor éppen tünetmentes fertőzött vagyok? Arra marhára nem lenne kedvem ráadatni az oltást. Szóval előtte el is kéne mennem PCR-tesztre. Fogalmam sincs, mennyibe kerül, lehet-e pl. egy-két napon belül odamenni, meg effélék.

De az is lehet, hogy tünetmentesen már átestem a Covidon, úgy, hogy észre sem vettem, de vannak a véremben antitestek. Ez esetben nem is kellene oltás nekem egy ideig. Ehhez el kéne mennem antitest-tesztre. Azt tudom, hogy magánlaborokban végzik, és vénás vérből az igazi. Már néztem is egy ilyen labor honlapját. Vérvétel 7-11-ig. Köszi.

Tehát, mielőtt magára az oltásra sor kerülne, előtte meg kéne csináltatnom ezt a két tesztet, a saját érdekemben.

No ezek után jöjjenek az oltások! Tök nem vagyok oltásellenes, bár az influenzaoltást újabban nem szoktam kérni (most igen), mert valahogy egyszerűen nem szoktam influenzás lenni. De OK, a Covid új betegség, súlyos is lehet, jöjjön az oltás. De basszus, több mint egy éve itt van a vírus, és hálistennek – lekopogom – nem voltam beteg. És a családtagjaim sem. Most tényleg kéne nekem oltás? Nem lehet, hogy jól ellennék anélkül is?

Bár most már mindkét verzióra 50-50 %-ban hajlok, mert ugye itt vannak a köcsög mutációk is. Egyre több a fertőzött. Az is igaz, hogy mindenkit belevesznek a covidos halottak körébe, akiben a halálakor kimutatható volt a vírus, akkor is, ha az élettársa késelte meg. Szóval a covidos elhunytak darabszámát fenntartással fogadom, mert mindkét irányban simán lehet csúsztatni.

A kórházak is állítólag tele vannak, de mivel full hírzárlat van, a sajtó nem mehet be tudósítani, az egészségügyi dolgozóknak meg halálbüntetés terhe mellett meg van tiltva, hogy fotót vagy videót kitegyenek a netre, hát ezért nekem egy afféle fehér folt ez a „járványkórházak” téma. Nem azt mondom, hogy a kórházak biztos totál üresek, és az ápolók naphosszat csak kártyáznak és söröznek!! Csak azt mondom, hogy könnyebben döntenék úgy, ha látnám a valós helyzetet.

Érdekes, hogy Romániában meg Szlovákiában bemehet a sajtó és filmezhet, és láthatják az emberek a valós szituációt, itt meg nem. Tiszta fura. Ha valamit ennyire görcsösen titkolni akarnak, az nekem mindig kurvára bűzlik – akár ezért, akár azért.

De jó, fogadjuk el, hogy jobb oltást kapni, mint nem. Van momentán ötféle vakcina. Én a kínait elvből kilövöm. Tudom, hogy elölt (legyengített?) vírus, és a hagyományos oltások is olyanok, de a koronavírus egy nagyon sunyi, újfajta vírus, és marhára nem tetszik a gondolat, hogy kezem-lábam töröm, hogy elkerüljem, erre magamba lövetem egy fecskendővel. És abban sem bízom, hogy minden egyes adag minden egyes vírusa el van ölve. Mi van, ha életben van csak egy darab, és azt pont én kapom? Bocseszka, de én egy ilyen országnak, ahol ujgurokat táborba zárnak, és szemrebbenés nélkül hazudnak bárkinek bármiről, nem hiszek el semmit fontos kérdésekben. Az más, hogy megveszek egy kínai pólót májusban, és szeptemberre szétszakad, nem is várok mást. De hogy oltást, ezektől?? Na nem.

Azok után pedig, hogy a „kormány” ilyen megveszekedetten erőlteti, pláne nem. Tudom, ezen lehetett a legtöbbet lopni, már ezer helyen olvastam, hogy a Pfizer kb. feleannyiba kerül, de mi csakazértis a kínaiból vettünk hatmillió adagot. De az istenért, hát már el van lopva az a pénz, nem? Hagyják békén a népet, mi baj lesz abból, ha megromlik a vakcina, a biznisz már megvolt.

Még azt is rebesgetik, hogy az oltópontokon/kórházakban halomban állnak a nyugati vakcinák, de meg van tiltva az azzal való oltás, és a kínait kell nyomatni. Hát ezért lenne jó, ha a sajtó nem lenne kitiltva a kórházakból, akkor egyből kiderülne, hogy mi igaz és mi pletyka.

A kínainál állítólag egy fokkal jobb az orosz oltás. Én ebben sem bízom valami nagyon, de ebben legalább nincsen „elölt vírus”, ami esetleg meg sem halt, csak halottnak tetteti magát.

Aztán vannak a nyugati vakcinák, Pfizer (ami érdekes módon pár hónapja még agyon volt dicsérve, hogy magyar találmány, de ahogy bejött a kínai vakcinás biznic, hirtelen ne is beszéljünk róla), Moderna és Astra Zeneca. Az Astrának állítólag nem akkora a hatékonysága, marad a másik kettő.

Azok viszont relatíve új technológiával készültek, ami engem nem zavar, mert hát minden dolog volt új valamikor, meg sok szakember megírta, hogy ezt nem ám két hete kotyvasztották össze, hanem évek óta dolgoznak vele és használták is más vírusok ellen. No de akkor sincsenek 10-20 éves tapasztalatok. Ezért a nyugatiaktól meg emiatt tartok kicsit.

Még nem regisztráltam, valamikor a napokban majd megejtem a harmadrangú, soha nem használt freemailemről, hogy a Rogán a propaganda-mailjeit oda küldje. De a felsoroltak miatt fenntartásaim vannak. Állítólag a háziorvosoknak csak oroszt vagy kínait adnak; na most én ha azt elutasítom (mert el fogom), akkor „a sor végére” kerülök (jó sokan vannak már ott), akkor valamikor majd behívnak oltópontra, nyugati vakcinához. Persze attól is lehetek allergiás.

Már az is megfordult a fejemben, hogy magánrendelőben kéne oltatni, ahol gyorsan és hamar oltanak, és lehet választani a vakcinák közül. Csak tudtommal még egy magánrendelőben sincs oltás, csak előregisztrálni lehet, azt is már eleve 5.000.- Ft-ért. Oszt’ vagy kapnak vakcinát, mielőtt Vámpírok Báljára kellene mennem, vagy nem…

És elgondoltam, hogy kiperkálok 15 rugót az oltásra oszt’ helló, de már többen írták a neten, hogy lószart mama, a magánegészségügyet is fokozatosan felvásárolja Lőrinc (azaz Viktor), ezért terelik arrafelé a népet, és hát keresni akarnak, és ezért egy oltás 28.000.- Ft, de ugye két oltás kell, ami 56.000.- Ft.

Olyan isten nincs, hogy én 56.000.- Ft-ot fizessek két oltásért. Még akkor sem, ha a Bálra csak oltási igazolással lehet majd elmenni. (Akkor bemászom a szennyvízcsatornán :-D)

Amúgy meg olvastam egy beszámolót, hogy miféle állapotok vannak az oltópontokon; legalábbis ahol ez az ember járt. Videót is csinált a telefonjával! Halom ember egymás hegyén-hátán, állítólag kézfertőtlenítő nem volt kitéve, és a nyomtatványok töltögetéséhez meg egy darab közös tollat adtak körbe a beoltandók. Most komolyan?

Köszi. Tartsunk távolságot, fertőtlenítsünk, maszk, ne menjünk az utcára stb., de az oltóponton nyugodtan lehet egymás seggében egy halom veszélyeztetett 85+ éves ember plusz a kísérőik.

A kollégák közül többen oltáspártiak, kb. a fele regisztrált, oltást még talán nem kapott senki; a szobatársam mamáját, mint fentebb írtam, röpke három hónap után be is oltották.

No ennyit erről a témáról! Ha regisztráltam, ha behívnak – ez nyilván szeptember lesz – és ha megkaptam az oltást, egészen részletesen le fogok itt írni minden (izgis) részletet, az teljesen biztos.

komment

Címkék: vélemény politika egészség pénz

süti beállítások módosítása