HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Decemberi bojlerromlás

2023.03.20. 09:00 csendes macska

 

Mert mikor romoljon el a bojler, ha nem decemberben?! Vagy bármikor, amikor a legrosszabb, pl. nyaralás előtt két nappal, vagy mikor abszolút nincs pénzem…. Hát most december közepén csinálta.

Csütörtöki napon reggel arra lettem figyelmes, hogy a bojlerben érdekesen kutykuruttyol a víz. De nem történt semmi, szépen lezuhanyoztam és volt meleg víz, szóval kicsit aggódtam, de nem különösebben.

Viszont mikor este hazaértem és kinyitottam a meleg víz csapját, jött ugyan a víz, de ugyanakkor furcsa, gyors kopogás hallatszott a bojlerből. Elzártam a vizet, a bojler elcsöndesedett, de később újra kezdte. Méghozzá nem is csak a meleg víz megnyitásakor, hanem csak úgy ötletszerűen bármikor, összevissza.

Ez a karácsony előtti héten volt. Röviden vacilláltam: csináljak úgy, mintha nem történt volna semmi? Vagy szóljak Faternak? Hátha szerelőt kell hívni, amit mindig utálok, főleg karácsony előtt; de ha nem szólok, akkor ki tudja, mi lesz. Egy rohadt bojlerben sem szabad megbízni, és ez ugyan nem csöpögött, nem füstölt vagy hörgött, és simán jött belőle a meleg víz, de ez az idegesítő, kopogó hang mégis hallatszott, teljesen véletlenszerű időpontokban, néha félórán át semmi, néha meg megint kopogott.

Végül felhívtam Fatert. Mondtam, hogy nem tudom, mi lehet, végül is nincs vele igazi baj, de hát azért ki tudja, ezek a bojlerek előttem csukott könyvek, hátha épp most készül felrobbanni (ezt nem mondtam). Fater mondta, hogy hívja a szerelőt.

Azon a héten aztán a szerelő nem tudott jönni, mert a kocsija szervizben volt, így azt mondta, hogy majd következő héten jön. Én titokban reménykedtem, hogy talán akkor jön, amikor én még dolgozom, és akkor Fater tudja fogadni a szerelőt :-)

De a szerelő 23-ra, péntekre ígérte magát, amikor már szabin voltam. Egyrészt örültem (karácsonyra megjavul a bojler), másrész nem (pont a karácsony előtti napon akar jönni??!) Fater úgy egyezett meg a fickóval, hogy egyúttal a vízkőtelenítést is megcsinálja, mert az is rég volt.

Mióta én ideköltöztem, igazából egyszer sem volt vízkövetlenítés, ami már bő két és fél éve volt; viszont tudtam, hogy a bojler viszonylag új, mert épp az ideköltözésem előtt nem sokkal vették az előző lakók, tehát olyan rettenetes állapotban nem lehet.

Én 22-től, csütörtöktől voltam szabin. A szerelő pénteken jön, tehát úgy terveztem, hogy csütörtökön majd felkelek, a Freiben iszom reggeli kávét, bevásárolok minden fontosat, kitakarítok (kivéve fürdőszoba), jól kialszom magam és a fürdőt kivéve mindennel megleszek péntek előtt.

Erre Tesómék hívtak, hogy nem-e mennék ki hozzájuk 22-én, csütörtökön?

Hogy pont most!! De persze igen mondtam, és sebtében átszerveztem a csütörtököt. Nincs reggeli Frei kávé, nincs takarítás; majd a szerelő után takarítok péntek délután, és Tesóméknál nem maradok estig, csak max. uzsonnáig, és majd 23-án délután vásárolok. Ugyan 23-án délután enyhén szólva is pankráció van a boltokban, pont ezt akartam volna elkerülni, no de most már mindegy. Már csak azért sem mondhattam volna nemet, mert 22-én Ági szülinapja volt.

A csütörtök nagy részét tehát Öcséméknél töltöttem. Míg ott voltam, kora délután szépen megjött a menzeszem. De nem kicsit: nagyon. Annyira tudtam, hogy ha a fürdőszobámban szerelés várható, akkor menstruálni fogok…

Hogy felkészült legyek, előzőleg rákerestem a Youtube-on, hogy hogyan zajlik a bojler vízkőtelenítése. Egy bojlerszerelő fickó készítette, és a saját bojlerét vízkőtelenítette. Nagyon világos és érthető volt; csak az vágott mellbe, amikor leeresztette a vizet a bojlerből: odarakott egy csövet, aztán vágás, és ki volt írva, hogy „2 óra múlva” – és folytatta a szerelést.

Mi a f*sz???! Két órán át tart leereszteni a vizet? És még utána a szerelés? Hát mennyi ideig fog itt rothadni az én fürdőszobámban a szerelő, miközben nekem max. kétóránként tampont kell cserélnem!

Baromi ideges lettem. Azt persze tudtam, hogy szerelés előtt le kell ereszteni a vizet, és gondolkodtam is, hogy talán folyassam ki teljesen a melegvizes csapot? – de Fater mondta, hogy ne, mert úgyis utánatölti magát.

Pénteken 9.00-ra ígérte magát a szerelő, Fater idejött 8.50-re, és vártunk. Eltelt egy csomó idő, szerelő sehol. Fater rácsörgött. Mondta a szerelő, hogy bocs, egy-másfél óra múlva ér csak ide, mert megcsúszott az előző melójával.

Nekem eddigre már fejfájásom volt. Az idegeskedés miatt, a menzesz és a front miatt, meg mert nagyon keveset mertem csak inni, hogy pisilni ne nagyon kelljen.

Mondtam Faternak, hogy ha a szerelőre úgyis várni kell, akkor elszaladok gyorsan az Aldiba venni ezt-azt (= az utolsó vásárlás ünnep előtt). El is rohantam, majd vissza; útközben már úgy fájt a fejem, mintha baltát vágtak volna bele, holott Quarelint vettem be, mert állítólag az a legjobb migrénre, mert görcsoldót is tartalmaz. De most, mintha valami hatástalan homeós placebo cukorbogyót vettem volna csak be, szart sem javított a fejemen.

Végre aztán megjött a szerelő. És szerencsére még előtte szólt, hogy most keres parkolót. Én akkor még utoljára elrohantam a vécére, friss tampont betenni :-D

Meg is jött a szerelő, aki Fatert régről ismeri amúgy, és roppant gyorsan és gördülékenyen szerelni kezdett. Remek ötlet volt előzőleg megnézni a bojlerjavítós videót, mert most már pontosan tudtam, hogy mit és hogyan csavaroz meg szerel szét, és ismerős mozzanatok voltak. Aztán rárakta a bojlerre a vízleengedős csövet, és a víz kifolyt a mosdóba nettó tíz percen belül. – Hát miért tartott ez a Youtube-os fickónál két órán keresztül?! Vagy közben még elszaladt fodrászhoz is? …

Kiderült, hogy a biztonsági szeleppel volt valami gebasz, azért kattogott, és mindig akkor kattogott, amikor a házban valaki – bárki – kinyitotta a meleg vizes csapot. Most kicserélte a szelepet öt perc alatt, aztán a felmosóvödrömbe kikotorta a felgyűlt vízkövet. Ez nem valami szilárd kőzet volt, hanem mintha valami folyómederben lévő salak lett volna. Akár a vécén is lehúzhattam volna, de persze nem tettem, hanem – utóbb – a szemétbe dobtam ki. Nem is volt sok, még fél vödörnyi sem.

Az egész maximum másfél órán át tartott, vagy talán még annyi sem, és kb. 15.000.- Ft volt. Nagyon elégedett voltam, azaz csak lettem volna, ha a migrén nem kínoz ilyen iszonyatosan. A vége felé már úgy éreztem, azonnal hányni fogok, és legszívesebben könyörögtem volna a fickónak, hogy az Isten szerelmére, takarodjon most már el a fenébe innen….

El is ment aztán a fickó, aztán Fater is lelépett, és még dél sem volt. Boldog voltam. Az eredeti tervemnek megfelelően – még fel voltam öltözve – elmentem sétálni másfél órácskát, már csak azért is, hogy a tízezer lépés meglegyen. Úgy terveztem, hogy iszom valahol egy jó kis forralt bort, de annyira fájt a fejem, hogy az alkoholról rögtön letettem.

Borzasztóan örültem, hogy ez is megvan; de mikor hazaértem, rémülten láttam, hogy a bojler alatt lévő mosógépen vízcseppek vannak. Csöpög a bojler!! Na basszus… Valami csavart nem tekert jól vissza a fickó, és most folyik belőle a víz…

Letöröltem a vizet, hátha ez még csak a szerelés utóhatása, de egy óra múlva megint ott volt vagy öt-tíz vízcsepp. Na, bazmeg, hát ez csöpög. Jó, nem vészesen, de azért akkor is… Éjszakára egy fürdőlepedőt tettem a mosógépre (amit persze kihúztam a konnektorból). Éjjel is volt csöpögés, bár nem sok.

Barbinak megírtam a bojler-dolgot, mire megnyugtatott, hogy nem akar felzaklatni, de tapasztalata szerint az elromlott háztartási dolgok hármasával jönnek, és utána megint nyugi lesz egy ideig :-D Ettől elkeseredtem, de Fater felhívta a figyelmemet, hogy tulajdonképpen ez már megvolt: szeptemberben a gázkonvektor, novemberben a szomszéd helyiségben a víz, most pedig a bojler, ez három!

Másnap 24-e volt, megint sétáltam délelőtt, megint tervben volt a forralt borozás a Vörösmarty téren – ahogy tavaly, – de megint nem ittam, mert még mindig fejfájásom volt. Délután átcuccoltam az ősökhöz, előzőleg ismét fürdőlepedőt tettem a mosógépre, a bojler alá, valamint egy lavórt is, ha neadjisten sok víz kicsöpögne…

Hálistennek, mikor 25-én hazaértem, csak egész kevés víz volt a lavórban. Egy-két nap múlva már nem is jött víz a bojlerből, csak egy egész kicsi a biztonsági szelep irányából. Aztán további pár nap múlva már innen sem csöpögött semmi, és jó egy héttel a szerelés után teljesen kóser volt a bojler. Nagyon megkönnyebbültem – most igazán –, hogy nem kell újra kihívni a szerelőt, és hogy ez az idegesítő vízcsöpögés csak a szerelés utóhatása valóban.

A gyerekeknek meséltem csütörtökön, hogy milyen hangokat ad ki a bojler, és hogy jönni fog a szerelő. Januárban aztán el is meséltem, hogy mit csinált a szerelő; nagy érdeklődéssel hallgatták. Mondtam, hogy kb. egyharmad vödör vízkő jött ki, mire Ági mondta, hogy az milyen sok, mire én mondtam, hogy az egyáltalán nem sok a 2,5 évhez képest, mert láttam bojlereket a Youtube-on, amik totál tele voltak vízkővel és kb. 15 kg volt bennük, ahhoz képest még az enyém istenes.

Hát ez volt még közvetlenül karácsony előtt. Mintha nem kellett volna elég pénzt költenem az ünnepekre, még ez a bojler-kiadás is jött, de legalább megoldódott a probléma.

 

 

komment

Címkék: család pénz lakás fejfájás

süti beállítások módosítása