HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Hülyék járvány idején

2020.04.21. 17:19 csendes macska

 

Francba, az Index mai cikke megelőzött :-D Ők is felsorolták, mennyi baromállat van mostanában; nekem is épp azon járt az eszem, mennyi hülyével találkoztam vasárnap a városban.

Egy darabig gyalogoltam – kell a kondi – aztán metróra szálltam az Árkád felé, ahol nagy Interspar van nagy választékkal és szép tágas terekkel, amitől nem kell egymás nyakába lihegni. A metrón isteni kevesen voltak – boldogan ültem le és olvastam, mígnem a Keletinél egy nő elkezdett nyavalyogni, hogy jaj, elfelejtett leszállni, jaj, ugye nem erre van a Deák?

Mivel ötven méterenként ült egy utas, ez a nő pont hozzám volt legközelebb (de még így is jó 15 méterre), hát naná hogy engem közelített meg. Mondtam, vonzom a hülyéket. Elmagyaráztam neki, hogy a Deákhoz le kell szállni és át a másik irányba, de addigra már elindultunk, a nyanya tovább pampogott nekem, holott olvasni akartam, ráadásul ez volt a leghosszabb megálló (Keleti-Stadionok között). Mikor már Jézus Krisztust is emlegette, tudtam, hogy igazam volt, tényleg dinka. Hálistennek a Stadionoknál leszállt.

De a legjobban az idegesített, hogy maszk volt ugyan rajta, de abból az orra kilógott. Mióta először felhívták erre a jelenségre a figyelmemet, azóta tényleg sokszor észreveszem. Basszus, ez is: beszél hozzám, 1 méterre áll, rajtam nincs maszk, rajta van, de tulajdonképpen mintha nem is lenne. Mi a szarnak veszi fel akkor? Vagy azt hiszi, az orrán nem jön ki-be a levegő?...

Az Árkádban annyian voltak, mint vírus előtt átlagos vasárnap, magyarul sokan. Épp annyival voltak csak kevesebben, amennyit a bezárt üzletek (Deichmann, ruhaboltok stb.) indokolt.

Ez azért röhejes, mert mikor már veszélyhelyzet volt, de kijárási korlát még nem volt, akkor is eljöttem egyszer az Árkádba, és síri csend és hullaszag volt, a népek mind otthon ültek lesunyt fejjel és imádkoztak, vagy elbújtak a spájz mélyére. MOST, amikor ugyanúgy veszélyhelyzet van, és még kijárási korlátozás is, itt tülekednek vígan ezresével. Ki a franc érti ezt?

Jó, én is ott voltam, de én ott voltam akkor is, amikor ezek a többiek mind otthon fohászkodtak :-D

Sajnos a kajáldák közül alig volt egy-kettő nyitva. Ami a legjobban fájt, hogy a Szamos cukrászda is zárva volt :-(

Vásárlás előtt elmentem az Intersparral szembeni WC-be: a vécésnéni két barátnőjével csevegett, a maszkja az állára húzva; az egyik barátnőnek meg konkrétan a nyakában lógott a maszk. De komolyan, akkor minek veszik fel?! Annyira lerángattam volna róluk, hogy „baszki! ez így nem ér semmit, ne hencegjetek!”

… Asszem azért dühítenek nagyon a maszkot ostobán hordó emberek, mert azt üzenik: „Én rendes ember vagyok. Tudom, hogy járvány van, én bizony felelősségteljesen felvettem a maszkot, tessék. Te meg egy darab szar vagy, mert nem hordasz maszkot!” Holott ő is egy darab szar, hisz az állán vagy a nyakán hordott maszkkal kurvára nem véd meg sem engem magától, sem magát tőlem.

Kéne a kertévéken az aktuális török szappanopera szüneteiben valami rajzos tájékoztató, hogy kell hordani a maszkot. Bizony fel kell húzni az orra is. Ja, hogy kényelmetlen meg nem kapsz benne levegőt? Én se, baszki, azért gyűlölöm, mint a szart, és akkor hordom csak, amikor kötelező. De akkor ne merj sandán rám nézni, mert orrba gyűrlek.

Megjegyzem, a Sparban is az emberek felén volt maszk, abból is jó néhány rosszul hordta. Én a vásárláshoz felvettem a gumikesztyűt, amit a melóhelyen kaptunk, de rohadtul megizzadtam a végére, pedig se nyár nem volt, se sokáig nem vásároltam, max. 15 perc lehetett az egész.

Hazafelé aztán a kisföldalattin isteni kevés, szinte nulla ember volt. Boldogan szálltam be a tök üres kocsiba és leültem a leghátsó székre. Azonban pont indulás előtt berontott az ajtón még két ember, és vajon hová ültek le? Na hová? Eltaláltad: MELLÉM!

… Egyébként is kurvára rühellem, ha körbevesznek a BKV-n, főleg amikor nincs tömeg, főleg most, amikor járvány van – de ráadásul ez a két ember még tudta is, hogy járvány van, mert volt rajtuk maszk! (Rajtam nem.) Távolságtartás, arról tetszettek-e már hallani? Mert mi van, ha vírushordozó vagyok, a maszk őket nem fogja megvédeni tőlem, agyhalottak…

Úgyhogy felkeltem és átmentem a kocsi elejébe, ami szintén teljesen üres volt, és mivel a kisföldalattiról beszélünk, kb. 3 lépés volt az egész.

Mellesleg utálom azt az embertípust, aki belép egy járműbe és tökmindegy, hányan hol ülnek, lerogy az első ülésre, amit meglát. Nem ám odébb menne pár lépést, mert úgy jobban eloszlana a tömeg, vagy nem lenne útban másoknak vagy akármi; nem, ő lerogy! Persze nem arra gondolok, amikor valakinek mondjuk iszonyú láb- vagy másmilyen fájása van, hanem csak a szimplán lusta emberekre. Rám valahogy tapadnak az ilyenek, hányszor ültem már szinte üres HÉV-kocsikban, és aki felszállt, mind mellém, mögém, velem szemben. Nagyon vonzó lehetek. (Valaki szóljon Jason Momoának :-)

A nap további része már jó volt, a Kódjátszmát néztem, futottam két Ligetkört és egész jól, valamint pizzát rendeltem, ugyanattól a remek cégtől, mint az előző lakásban. Meglepő hamar ki is hozták, sőt szerintem egy olyan futár, akivel már többször találkoztam – egészen biztosan nem tudhatom, mert mindkettőnkön maszk volt :-D A pizzafutár egészségét megvédeni fontos.

A pizza – megérdemeltem e nehéz nap végén – isteni, spenótos-tükörtojásos volt, amilyent még sosem ettem, de okos ötlet volt, hogy most megkóstoltam.

És ha már kajáknál tartunk: ma a Westend Sparban vásároltam és boldogan láttam, hogy a pakisztáni-indiai Koh-i-noor megint nyitva van! :-) Csak átnevezték valami másra, ami nem érdekes, nyilván ugyanazok a király ételek vannak benne. Menjen oda, aki tud, sajnos még a WE-ben is elég kevés étterem van nyitva. Legalább ez a pakisztáni maradjon meg. Sajnos most nem tudtam őket támogatni vásárlással, mert már eldöntöttem előzőleg, hogy halat veszek a Nordseeből, és így is lett :-)

komment

Címkék: vélemény vásárlás evés egészség

süti beállítások módosítása