HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

Kötelező maszkhordás

2020.04.28. 17:21 csendes macska

 

Elmondani nem tudom, mennyire utálom ezt a buzi maszkot. Az elmélettel egyetértek, meg tetszik, hogy eltakarom a pofám nagy részét, de valami hihetetlenül kényelmetlen, és az, hogy most minden BKV-n meg üzletben kötelező, hát elég szarul esik :-( De hát ha egyszer fővárosi rendelet, és most a Karácsony a főpolgi, akire szavaztam, nem pedig az arrogáns vén fasz, akire nem szavaztam egyszer sem, így már elvből is kénytelen vagyok hordani :-/

Hétfőn vettem fel először. A melóhelyen kapott textil maszkot, mert annak erős gumija van, így jól tapad az arcomra. Igaz ugyan, hogy így meg – a szemüveg szárával együtt – nyomja a fülemet, no meg felrakáskor néha összegyűri a fülemet és leugrik az arcomról, de még mindig jobb – gondoltam –, mint az eldobható gyógyszertári.

Amellett a textilmaszkot már leteszteltem élesben, pénteken, amikor anyám haját befestettem és mivel ekkor közel voltam hozzá, hordtam a maszkot. Utána pedig megtanítottam neten filmeket kikeresni, és ekkor is volt rajtam maszk, és nem volt vele különösebb gond. Így feltételeztem, hogy majd a melóba menet is oké lesz.

Csak azt felejtettem el, de ez már csak az utcán esett le, hogy pénteken kontaktlencse volt rajtam. A textilmaszknak nincs drót a felső felén, így nem tapad teljesen a képemre, vagyis a leheletem felfelé áramlik, és kajakra bepárásítja a szemüvegemet.

Akármit csináltam, pár lépésenként totál homályos lett a világ, mert az utcán ugyebár mégiscsak kell lélegezni, ahogy haladok a metró felé, sőt a szokásosnál erőteljesebben lélegeztem a gyors tempójú gyaloglás miatt, ami az állóképesség végett jó. Így viszont minden kilégzésemnél jött egy adag forró levegő a számból a maszkhoz, és miután lefelé nem bírt eltávozni (ott volt az állam), így felfelé áramlott, a szemüvegemhez.

Ráncigáltam összevissza a maszkot, de nem sokat javult a helyzet. Ugye az orrom alá nem akartam lehúzni, mint a kretének. Még az a szerencse, hogy a két metró közt már szinte vakon is át tudok szállni. Olvasni macerás volt, jóformán csak a maszk és a szemüveg közötti kis résen át sikerült, ahol viszont nem volt dioptria.

Mikor belépem a melóhely kapuján, a szemüveget már kézben kellett hoznom, mert olyan volt, mint mikor télen a mínusz öt fokból belépünk egy jól fűtött virágüzletbe.

A liftben még rajtam volt az a szar, mert a főosztályvezetőnk a múlt héten kitalálta, hogy a saját osztályunkon kívül hordjuk a maszkot, és nem hiányzott, hogy valaki meglásson anélkül és befújjon. De amint megállt a lift a mi emeletünkön, mint állat kaptam le a maszkot és vágtam be a táskámba.

Hazafelé a fentiek miatt már a bent osztogatott eldobható maszkban jöttem, ami egy számmal nagyobb, mint az arcom, és így szépen eláll fél centire, de legalább van neki kis drótmerevítője, vagyis nem (annyira) párásodott a szemüvegem. Így viszont állati hülyén festettem, mint egy kölyökkutya egy felnőtt kutyának való szájkosárral. Ráadásul a maszk egy idő után elkezdett sunyin felfelé csúszni, és mikor ez feltűnt, már majdnem belecsúszott az alsó szemhéjamba.

Negyedóránként lefelé kellett rángatnom. Ezerszer többet nyúltam az arcomhoz ebben a két napban, mióta kötelező a maszk, mint előtte összesen.

Most tehát van egy príma, de csak kontaktlencsével hordható textilmaszkom, meg egy két számmal nagyobb (= használhatatlan), ősöktől kapott textilmaszkom, meg összesen kb. 5 db eldobható maszkom, amiből kettőt én vettem, a többit a melóhelyen osztogatták. Munkanapokon csak az eldobhatókat tudom hordani, a szemüveg miatt. Olyan isten nincs, hogy én még egyszer 780.- Ft/db áron vegyek maszkot (mert az Árkád Patikában ennyi volt). A melóhelyen nem osztogattak jó két hete újabbat.

Az Allee DM-ben volt ugyan maszk, de ott még a hétvégén jártam, akkor még nem sejtettem, hogy kellene vennem még egyet. Most, mikor rájöttem, beugrottam a Nyugati DM-be, de ott nem láttam egyáltalán maszkot. A többi kisbolt, amire ki van írva, hogy „szájmaszk kapható”, az bezár 15.00-kor, míg én 15.30-ig dolgozom.

Úgyhogy most eldöntöttem, addig fogok hordani 1-1 eldobható maszkot, amíg elrohad. Azt ugyan kimosni nemigen lehet – gondolom –, mert vacak vékony, papírnak látszó anyagból van. Nyilván ezért eldobható. Nem vagyok hajlandó több száz Ft-ért venni újabbakat, úgyhogy majd ha a melóhelyen megint osztogatnak, akkor abból töltöm fel a készletemet. Addig hordom ezt. Igaz, szart se ér tulajdonképpen, mert mindenféleképp nagyobb, mint az arcom, tehát nemcsak kényelmetlen, hanem kiszökik rajta a leheletem is oldalt, de ez nem érdekel. Majd ha végképp szétesik az eldobható, kidobom a picsába és előveszem az újabb eldobhatót.

Bár megjegyzem, valszeg még az elrohadás előtt kénytelen leszek kidobni őket, mivel ezeknek olyan szar laza gumijuk van, hogy csak úgy lifeg az ember fején, és látható, hogy baromi gyenge lévén a gumi nyilván előbb adja be a kulcsot, mint ahogy az anyag szétmenne.

Kati barátnőm vett 15 rugóért 10 db profi maszkot, de én annyit nem vagyok hajlandó költeni rá, de még ha hajlandó lennék is, nyilván azok is túl nagyok lennének az arcomra, és/vagy behomályosodna a szemüvegem. Dehogy adok ki pénzt ezért.

… A neten egyébként ma többen is írták, hogy szerintük elég értelmetlen a kötelező maszkhordás, mivel mostanáig – amikor nem hordtunk (annyian) – sem volt valami tömeges halál, legalábbis a saját közeli és távoli ismeretségi körében tkp. senki nem tapasztalt számottevő nagy fertőzöttséget. Maszk nélkül. Szóval most, amikor Viktor már arról pampogott, hogy május 3-án lesz a járvány csúcsa (ő csak tudja :-D), és 4-től már enyhíteni akarnak, épp most minek a maszk…

Én nem állítok olyan szélsőségeket, hogy nincs járvány, mert biztosan van, de az tény, hogy – hála a jó Istennek, és maradjon is így! – az én családtagjaim és ismerőseim közül senki nem lett beteg, még Carmela sem, aki a velencei karneválon volt szombaton, és vasárnaptól lezárták Velencét…. Szóval, mit gondoljon itt az ember.

Na, a lényeg, hogy a kurva maszkot gyűlölöm és baromi kényelmetlen, és amint kitettem a lábamat a boltból vagy a metróról, abban a másodpercben már szedem is le a fejemről, és ez így lesz a jövőben is.

Frissítés: miután megírtam ezt a bejegyzést, az Árkádban jártam, ahol az egyik alagsori biobolt nyitva tart (az, amelyikben Nesti Dante szappanokat is árulnak :-), és ott a pénztárnál láttam maszkokat. Az egyik fajta a gyógyszertári eldobhatónak látszott, viszont a másik szimpatikusabb volt, így abból vettem. 2.000.- Ft fölött volt, de 2 db, textil, és azóta csak ezt hordom!! – ugyanis mosható, fém merevítő van orrnál, ami frankón leszorítja és nem párásodik a szemüvegem, és nem téglalap alakú (szemből nézve), hanem álló rombusz, sokkal jobban fogja az orromat és a számat.

Jó vastag is, nemhogy a vírust, de a pisztolygolyót is megfogja szerintem. Mondjuk 25 foknál melegebb időben kissé kényelmetlen lesz majd. De egyelőre ezt hordom, és még igazgatni sem kell J

 

komment

Címkék: közlekedés egészség öltözködés kiborulás

süti beállítások módosítása