HTML

a hallgatag macska naplója

Ezt személyes blognak szánom ("csak én és a világ angolul beszélő része tudhatja" :-). Lusta vagyok kézzel írni a naplót, a tinta is elmosódik egy idő után. Olyasmiről írok, ami velem történik, vagy ami arról jut eszembe. Tekintve, hogy főállású, (harmincas) negyvenes irodai patkány vagyok, borítékolhatóan nem lesz 007-es szintű a feszültségfaktor: könyvek, filmek, munka, család, töprengés.

Friss topikok

2020-ban olvasott könyvek

2021.01.18. 16:16 csendes macska

 

JANUÁR

Így éltünk Mezopotámiában (picit jobbat vártam, de érdekes)

A pöttöm boltkóros (jó kis karácsonyi szünetes könyv, mármint az első fele)

Kisasszonyok (januárra való)

Állatorvosi pályám kezdetén (imádnivaló; de nem lehet könnyű az állatorvos dolga sem :-) 

Mint az árnyék (szar volt)

A Manderley-ház asszony (nagyon jó volt, noha többedszerre olvastam)

A lány, aki kétszer élt (még szarabb. A Millennium-trilógia immár hivatalosan is csak HÁROM kötetből áll, pont.)

A Mester és Margarita (ez viszont előszörre jobban tetszett, bár most sem volt rossz)

 

FEBRUÁR

És eljő a halál (A. Christie mindig jó)

Hárman a szekrény tetején

Rémület a Broadway-n

Találkozás a halállal

Élni akartam

Az ördög Pradát visel (bármennyire idegesítő, de jó olvasmány)

Az arany iránytű (most olvastam másodszorra a trilógiát. Most jobban tetszett, kivéve az utolsó kötetet, amit másvalaki fordított és egész másmilyen a nyelvezete :-(

 

MÁRCIUS

A titokzatos kés

A borostyán látcső (meg kéne nézni az ebből készült filmet, mert el sem tudom képzelni, hogy lehet filmre vinni mindhárom könyvet)

Mínusz 18

Intimgyanta (abszolút csajos könyv, amit egy férfi írt! Nagyon helyes méghozzá. Talán meleg :-)

A rijádi lányok (szaúd-arábiai)

Egy boltkóros naplója (ezt nem lehet megunni :-)

 

ÁPRILIS

Pánik a plázában

A Musza Dagh negyven napja (megfogadtam, ha túl leszek a lakásátadáson, elolvasom. Sikerült is, de álmomban se jöjjön elő többet. Szegény örmények! :-(

A hét púpos tornya (gyerekkori kedvenc újraolvasva!)

A férfi, aki megölte a férfit, aki … (jó kis skandi krimi paródia. Faternak vettem karácsonyra, neki viszont nem tetszett.)

Intőkönyvem története (ezt mindig szerettem)

A Rosie-következmény (ez a 3. rész különösen jó volt!)

 

MÁJUS

Americanah (no igen. Egyszer majd írok róla külön.)

Ágy kutyáknak kiadó (édes, állatos)

X – A gyilkos ismeretlen (japán krimi)

Miért nem bírjuk a franciákat?

A lélek legsötétje

Unortodox (nagyon tetszett! Az év folyamán összesen négyszer olvastam el.)

 

JÚNIUS

Miért nem bírjuk a kínaiakat?

Bélügyek (tanulságos és vicces ismeretterjesztő. A bélről, igen :-D)

Büszkeség és balítélet (régi kedvenc)

Aki utoljára nevet

Pendragon legenda (az örök kedvenc!)

A Noszty fiú esete Tóth Marival (szuper)

A levegő kalózai (ez nem volt jó)

  1. áldozat (szo-szo… skandi. Közepesen jó.)

 

JÚLIUS

A Vérfarkas éjszakája (ezt mindig örömmel olvasom, habár igazából télen kellene)

Dűne (most először olvastam végig. A rajongók biztos meglincselnek, de: nem tetszett.)

Vannak tökéletes anyák, csak nekik még nem született gyerekük (ezt tévedésből vettem meg egy másik mamás könyv helyett. Közepes. El is passzoltuk később.)

A Vérfarkas visszatér (nem rossz, de az első a király)

Kérdezz meg egy észak-koreait! (érdekes volt! Marad.)

Az elátkozott part

A három testőr Afrikában (Rejtő, nem szorul magyarázatra :-)

Merj vezetni! (Manal Al-Sharif könyve, szaúdi nő, aki a nők vezetéshez való jogáért állt ki. A könyv a teljes életét leírja, roppant érdekes volt. Marad :-)

 

AUGUSZTUS

Én vagyok Malala (érdekesebb, mint vártam! Pakisztánról eddig nemigen olvastam.)

Ha az életed nem elég nagy katasztrófa, szülj még egy gyereket (ez a Vannak tökéletes anyák 2. része, mindkettőt tévedésből vettem meg, egyszer elolvashatók)

Az aranyló fél napkorong (egyszer érdekes volt. Nigéria/Biafra története. De többször nem olvasnám el.)

A kutya különös esete az éjszakában (ezt még egyszer el fogom olvasni)

Vérvonal (jó kis krimi)

Tudsz titkot tartani? (kedves limonádé)

Hát persze hogy iszom!

Hát persze hogy káromkodom! (Na, EZT a kettőt akartam megvenni a másik kettő helyett! Meg is van, ezek maradnak, mert nagyon tetszenek! Mindkettőt még egyszer elolvastam 2020-ban.)

 

SZEPTEMBER

Szegény gazdagok (nagy kedvenc)

A kockavető (nem volt rossz skandi krimi, kivéve, hogy emlékeim szerint konkrétan nem derült ki a gyilkos kiléte (wtf?)

A Sittaford-rejtély (csípem, jó hangulata van)

Nélküled mi sem lennénk (megint Észak-Korea)

Ellopott gyilkosság

Beismerő vallomás (az Ártatlanságra ítélve és az Ártatlan után egy nagy csalódás. Ment a Vaterára.)

A bosszú Pradát visel (akárcsak ez. Most csak azért olvastam el újra, hogy biztos legyek benne.)

 

OKTÓBER

Sisu és én (szülinapra kapott könyv a finn életstílusról. Sok hasznos volt benne. Azóta zuhanyozom minden nap egy picit jéghideggel is :-)

A feleségek (a Prada-sorozat 3. része, jobb, de asszem, újraolvasás után Vatera lesz ebből is)

Sátán kutyája (hát ez mindig imádnivaló! A hangulata… És még mindig összefosom magam azon a „menjünk ki éjszaka a lápvidékre!” fejezeten :-D)

Az éjszaka doktora (jobbat vártam)

Ferde ház (a legbátrabb Agatha Christie)

A birodalom (a legjobb Nesbo, ami nem Harry Hole)

 

NOVEMBER

A lány hét névvel

Szőke ciklon

Kín (japán krimi. Durvább. Nemtom, elolvasom-e újra, de ütős volt.)

… Novemberben még több könyvet olvastam, de olyanokat, amiket idén már átvettem, és minden könyvet csak egyszer írok erre a listára.

 

DECEMBER

Sertésfej al dente (ez a bajor krimisorozat de bájos :-)

Életfogytig talárban

Vadászkutyák

Savanyúkáposzta-kóma (szintén a bajor)

Csörögj rám! (karácsonyra kapott limonádé, amit Fater marha nehezen tudott beszerezni, de megérte, mert kellemes csalódás, nagyon bájos, és még jó fordulatok is vannak benne.)

 

 

 

komment

Címkék: könyvek

süti beállítások módosítása